martes, 21 de marzo de 2023

Piratas ingleses apresan una nao jerezana (1468).-

(del FaceBook del Archivo Municipal de Jerez)

PIRATAS INGLESES APRESAN UNA NAO JEREZANA (1468).-

En las actas conservadas en el Archivo Municipal se lee, en la de 9 de marzo de 1468, que un Alfonso Díaz denuncia que una nao de Pedro Ibáñez, cargada de mercaderías suyas, fue apresada por otra nao de ingleses justo el día “que fue fecha pas entre castilla e ynglaterra”. El afectado por el apresamiento pide al concejo que se informe de lo sucedido y que provea justicia.

AMJF, AC., 1468, marzo, 9, fº 48r.:

Denunçiaçion. Alonso Dias.

      E el dicho alfonso dias veynte e quatro denusçio a los dichos señores allcaldes mayores / e veynte e quatros quel ovo cargado çierta mercadoria en una nao de pero yvañes / la qual yendo por la mar saliera a ella una nao de yngleses la qual la tomara / en aquel mesmo dia que fue fecha pas entre castilla e ynglaterra e en / la mesma noche del dicho dia pidioles por merçed que Resçebiesen ynfor- / maçion de lo susodicho y Resçebida le proveyesen con justiçia / de lo que en ello se devia faser la qual denusçiaçion dixo que daria mas conplidamente / ordenada.

      E los dichos señores mandaron que dada la dicha ynformaçion en forma a anton franco escrivano del Rey escriva el dicho de qualesquier otros / quel dicho alfonso dias quisiere dar sobre el caso e Resçebida sea noteficada a xeres / porquella provea